top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverlien

Nog maar één maand te gaan :(

Eindelijk heb ik nog eens een momentje gevonden om te schrijven op mijn blog. Het leven hier in Pretoria raast voorbij.

Zo ben ik in een verlengd weekend naar Kruger en de Panoramaroute geweest. Dit is echt de moeite waard. Samen met een paar internationale studenten hebben we een auto gehuurd. Doordat Kruger zo groot is zijn er veel verschillende toegangspoorten. Onze eerste toegangspoort was 4 uren rijden. Desondanks kwamen we pas laat aan, dit doordat er opnieuw een probleem was met de carrental. De carrental was niet open op de feestdag maar hier wisten we niets van toen we een week op voorhand de boeking gedaan hadden. De volgende dag vertrokken we vanuit onze B&B waar we verbleven richting Kruger om dieren te spotten. Ook al hadden we heel veel dieren gezien en was het een leuke dag met die top grieten in de auto, toch was ik een beetje teleurgesteld. Ik ben namelijk zot van luipaarden, leeuwen of cheeta's. Ik had in elke boom, onder elke struik... noem maar op gekeken maar helaas. Ook de neushoorns lieten zich niet zien. De dieren die we die dag gezien hadden had ik jammer genoeg al gezien in Pilanesberg en St. Lucia. Maarja ik kan toch maar zeggen dat ik in Kruger ben geweest. De 2 de dag vertrokken we richting een andere toegangspoort van Kruger. Op deze weg lag ook de panoramaroute dit zijn echt natuurwonderen die je daar te zien krijgt. Ik stond echt versteld van de uitzichten. Ook heb ik hier natuurlijk foto’s van. Soms zou je vergeten dat je in Zuid-Afrika bent omdat je het leven hier gewoon wordt maar op dat moment drong het terug tot me door, hoe zalig is het om hier te zijn!!







De 3de dag vertrokken we om 6u30, om vroeg in Kruger aan te komen. De meisjes waarmee ik aan het reizen was vonden het zo jammer voor me dat ik geen big cats had gezien. Ze wouden er alles aandoen dat ik deze pracht dieren misschien zou kunnen zien. Maar desondanks weer geen geluk, we hadden tot 17u30 rondgereden. Maar ik liet het niet aan mijn hart komen. ’s Avonds waren we in een local pub gaan eten. Mijn eerste gevoel was, gaan wij hier eten? Waarschijnlijk hebben ze toch geen deftig avondmaal alleen maar snacks. Maar mis dacht, wat hebben we daar goed gegeten. Een steak die super mals was en de beste frietjes tot nu toe, eindelijk had ik het gevoel Belgische frietjes!! Ook waren de 2 uitbaters super vriendelijk en vroegen ons na het eten als we een Afrikaans shotje wouden. Nieuwsgierig als ik ben kon ik dit niet afslaan. Toen hij zei we hebben milktaart shotjes dacht ik wacht, dit is een Afrikaans dessert. Maar ik kan jullie vertellen het was heel goed, maar misschien doen ze een beetje heel veel alcohol in hun shotjes. Daarna probeerde ik nog een pancake shotje en een shotje met chocolade en rozenlikeur. Toen we op het punt stonden om te vertrekken begon een groepje local people met ons te babbelen. 4 uur later zagen we pas ons bed. De volgende dag hadden we een lastige dag voor de boeg, terugkeren naar Pretoria, ik heb heel veel in de auto geslapen.

Ook waren er een paar verjaardagen van internationale studenten deze maand en gingen we dan uit gaan eten. In één van de restaurants heb ik terug iets Afrikaans gegeten, Oxtail. Ik was echt aan het twijfelen maar ooh wat was dit zo goed. Het enige wat ik hier nu echt nog wil proberen voor ik terugkom naar België is krokodil :p

Ook doe ik nog elke woensdag de pubquiz in Aandklas. Dit is altijd dolle pret en ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen. 30 mei is er een special quiz, the Disney quiz hier kijken we alvast naar uit :D



Ook heb ik Glenn nog eens teruggezien. Samen met hem en een paar van zijn residentie ben ik naar een grote markt geweest in Johannesburg. Ik heb daar wel redelijk veel gekocht moet ik toegeven. 1 van zijn vrienden is Mexicaans en raar maar waar zijn er 4 Mexicaanse meisjes in Tuksdorp waar ik het goed mee kan vinden. Toen ik dit zei kon hij zijn oren niet geloven en nodigde hij mij en hun direct uit voor een braai. De braai was heel leuk in Onderstepoort, het was leuk om dit eens mee te maken.


Ook ben ik naar een Afrikaanse dansshow geweest. Adembenemend, al de muziek was geproduceerd door de dansers zelf. Het was heel speciaal ook om te zien hoe het publiek uit zijn dak ging. Dit weekend ben ik naar Dynamo (magician) gaan kijken. Toen ik hoorde dat hij hier in Pretoria optrad wou ik er meteen naar toe. De show was zalig om te zien, er zijn geen woorden voor. Ik vraag mij zo af hoe hij dit allemaal kon doen.

Misschien ben ik een aantal dingen vergeten die ik deze voorbije maand heb gedaan. Maar wat ik wel weet is dat ik vrienden voor het leven heb gemaakt en een hele ervaring rijker ben. Het zal dubbel zijn om terug te komen naar België. Gelukkig zijn er al een paar reünies gepland. :)

147 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page