top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverlien

Wauw al een week in Zuid-Afrika wat gaat de tijd toch snel!

Vorige week woensdag heb ik afscheid genomen van het Belgenlandje. Samen met Jana en Glenn ben ik aan dit grote avontuur begonnen. In Brussel hebben we eerst een vliegtuig genomen naar Londen. Daar moesten we 6 uren wachten maar de tijd ging sneller dan verwacht. Het vliegtuig naar Johannesburg was gigantisch, nog nooit had ik zo’n groot vliegtuig gezien. Iedereen had een schermpje voor zich om naar de nieuwste films te kijken, te gamen,… Van vervelen was dus geen sprake op de lange vlucht. ’s Ochtends kwamen we aan en ik was even onwel geworden door de hitte. Daar stond een taxi chauffeur op Jana en mij te wachten ( deze hadden we op voorhand online geboekt). Dit was het moment dat we afscheid moesten nemen van Glenn. Hij doet echter zijn stage niet op dezelfde campus. Toen we uit de parking van de luchthaven reden schrok ik even, het was hevig aan het regenen en aan het onweren. Gelukkig kwam de zon te voor schijn toen we aankwamen bij “ Tuksdorp”. Hier verblijven Jana en ik. Je kan het vergelijken met een bungalowpark en hier verblijven heel veel internationale studenten. Er zijn hier studenten van Mexico, China, Nederland, Frankrijk, Duitsland,… Ons huisje bestaat uit 2 verdiepen, met op elk verdiep 8 meisjes. Op mijn verdiep waren er al 3 meisjes van de universiteit van Gent en die hebben ons een beetje rondgeleid en info gegeven. Het eerste wat we moesten regelen was de studentenkaart. Deze is belangrijk omdat je anders geen WIFI kan hebben en niet binnen kan in de universiteit en ons verblijf. Echter was het bemachtigen van deze kaart helemaal niet simpel. Doordat de communicatie hier niet zo vlot is werden we heel de tijd doorgestuurd. Na uren wachten en overal naar toegestuurd geweest te zijn heb ik deze eindelijk sinds maandag. Hier in Zuid-Afrika moet je geduld hebben, hier heb ik nog moeite mee. Ook gingen we de eerste dag naar de winkel. Het was wennen aan de auto’s die links rijden en ook dat het hier veel goedkoper is dan in België. ’s Avonds gingen de internationale studenten nog uit hier in Pretoria. Ook al was ik wel een beetje moe, toch wou ik meegaan zodat ik al een groot deel kon leren kennen. Ik voelde mij direct welkom, iedereen is zo vriendelijk. ’s Avonds is het niet aangeraden om hier op straat te lopen, zeker als het een eindje stappen is. Daardoor hadden we naar de taxidienst ‘ Uber’ gebeld. Dit is spot goedkoop en veilig om je te verplaatsen. Het was een zeer leuke avond met hun, wel had ik meer gebabbeld dan gedanst. De volgende dag stond Dr. Du Plessis onverwacht voor mijn deur. Ik had opengedaan in mijn pyjama en vond dit dan ook zeer schaamtelijk. Dr Du Plessis is zeer vriendelijk en stelde voor om mij maandag op te halen om samen naar de campus te gaan. Na deze ontmoeting zijn Jana en ik gaan zwemmen in het buitenzwembad van de sportcampus. Het was heerlijk om een plonsje te nemen in het water aangezien het hier rond de 27 graden is. ’s Avonds hebben we met al de internationale studenten op ons verblijf een braai ( BBQ) gedaan. Dit was zeer gezellig en ook heel lekker. Daarna zijn we nog een stapje in de wereld gaan zetten. Het is hier echt een leuke sfeer iedereen kent elkaar en we lijken 1 grote familie en dit gevoel had ik dus al na 2 dagen. De zaterdag was een lui dagje, moet ook eens kunnen. De zondag kwam Glenn ons bezoeken in Tuksdorp. Samen met 2 Duitse meisjes zijn we naar een natuurreservaat geweest genaamd “ Groenkloof”. Na een wandeling van 8km hebben we jammer genoeg enkel maar een struisvogel, insecten, antilopen, vlinders en vogels gezien. Geen giraffen of zebra’s die daar ook aanwezig zijn. Hopelijk volgende keer meer geluk, dit is maar 10 min van ons gelegen met de auto en de toegang is ook heel goedkoop dus gaan we zeker nog eens terug. De eerste dagen hier zijn alleszins al geslaagd. In mijn volgende blog zal ik het over het labo hebben hoe de sfeer is en wat ik juist moet doen.



76 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page